تبلیغ و تبیین باورها و اعتقادات دینی و ارزشهای اخلاقی، از مهمترین رسالتهای حوزههای علمیه است. امروزه فضای مجازی ظرفیتهای جدیدی برای انجام این رسالت برای عموم مخاطبان، به ویژه نسل نوجوان فراهم کرده است. به نظر میرسد به دلیل همگانی نشدن حس ضرورت بهرهمندی از این فضا در حوزههای علمیه برای تربیت دینی و آشنا نبودن بسیاری از حوزویان با بایستههای تکنیکی لازم تاکنون مبلغان حوزههای علمیه آن گونه که شایسته است، نتوانستهاند از ظرفیتهای این فناوری در مسیر تربیت دینی قشر نوجوان که درگیر تحولات گسترده زیستی، روانی و اخلاقی هستند، بهره گیرند. ویژگیهای انحصاری فضای مجازی، ازجمله دگرگونسازی ادراک، فضای نامحدود، انعطاف هویتی، تعاملی بودن، برابرسازی پایگاه اجتماعی و سیال بودن اطلاعات، از عوامل ضرورت توجه به تأثیر این فضا بر تربیت دینی نوجوانان است. رعایت اصل عاملیت، اصل علمیت، احترام به دیدگاهها و سلایق، مردمی بودن، مولد بودن در فضای مجازی، بهرهگیری از ادبیات در امر گفتگو در فضای مجازی، عدم ورود به مسائل مناقشهبرانگیز و امر به معروف در فضای مجازی از جمله بایستههای تبلیغ و تربیت در فضای مجازی است.
ذبیحی, هاجر. (1397). ضرورتها و بایستههای حوزویان برای تربیت نوجوانان از طریق فضای مجازی. فصلنامه علمی تخصصی مطالعات قرآنی نامه جامعه, 5(126), 73-100.
MLA
هاجر ذبیحی. "ضرورتها و بایستههای حوزویان برای تربیت نوجوانان از طریق فضای مجازی". فصلنامه علمی تخصصی مطالعات قرآنی نامه جامعه, 5, 126, 1397, 73-100.
HARVARD
ذبیحی, هاجر. (1397). 'ضرورتها و بایستههای حوزویان برای تربیت نوجوانان از طریق فضای مجازی', فصلنامه علمی تخصصی مطالعات قرآنی نامه جامعه, 5(126), pp. 73-100.
VANCOUVER
ذبیحی, هاجر. ضرورتها و بایستههای حوزویان برای تربیت نوجوانان از طریق فضای مجازی. فصلنامه علمی تخصصی مطالعات قرآنی نامه جامعه, 1397; 5(126): 73-100.